top of page
GettyImages-1223789411.jpg

Dataanalytiker

HTX søker nå etter en nysgjerrig og initiativrik dataanalytiker som skal forme HTXs data- og analysestrategi videre.

Du er nysgjerrig og ønsker å forstå utfordringer innen vårt produktområde, og du utforsker, tenker nytt og er opptatt av å bevise effekten av HTXs produkter. Du vil drive og videreutvikle kampanje- og effektrapportering for content marketing. Du samarbeider tett med alle deler av HTX for å skape fremtidens kommersielle innhold. Du har mest sannsynlig erfaring med data science, business intelligence eller andre områder med analyse av store datamengder, og er opptatt av kommersiell forretningsutvikling, da rollen vil jobbe med oppgaver innen disse områdene.

Arbeidsoppgaver oppsummert

  • Visualisering og tilgjengeliggjøring av data på en enkel måte

  • Utvikle verktøy/rapporter for evaluering av innhold

  • Vedlikehold og utvikling av datamodeller og tracking med utvikler

  • Support og opplæring i analyse- og dataverktøyene HTX benytter seg av

  • Bistå inn i produkt- og forretningsutviklingsprosjekter med data, innsikt og analyse

  • Videreutvikling av kampanje- og effektrapportering

Hvem er du?
Vi ser etter deg som er initiativrik, som ser muligheter vi ikke har sett ennå. Du har gode analytiske evner, og er nysgjerrig på trender innen data, analyse og effekt. Du liker å sette fart og retning innen data og analyse, og sikre at vi er fremtidsrettede innen disse områdene. Balansen mellom produktutvikling og drift er alfa omega i HTX, og det er derfor viktig at du er selvgående og har god gjennomføringsevne. Godt samarbeid er grunnlaget for måten vi jobber på, og vi ser etter deg som er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner, med en problemløsende innstilling. Du har gode kommunikasjonsevner, og forklarer komplekse problemstillinger på en lettfattelig måte. Du er interessert i forretningsutvikling, med god kommersiell forståelse, og du tør å utfordre det etablerte for å flytte oss videre. Du kommer til å ha stor mulighet til å påvirke og sette ditt preg på hvordan vi jobber med data, analyse og effekt i HTX.

Kompetanse

  • Erfaring med SQL og gjerne Snowflake

  • Erfaring med visualiseringsprogram som Tableau

  • Praktisk erfaring med å håndtere og visualisere store datamengder på en brukervennlig måte

  • Forretningsforståelse og interesse for forretningsutvikling

  • Høyere utdannelse er en fordel, men erfaring kan kompensere

  • Interesse for effektmåling og datadrevet analyse

  • Erfaring med, eller ønske om å lære seg følgende, er et pluss:

  • R

  • Python

  • A/B-testing

Spørsmål om stillingen rettes til Kommersielt ansvarlig: kjeld@htx.no

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Søknader behandles fortløpende, og søknadsfristen er snarest.

Hvilke prosjekter er du stolt av? Legg gjerne ved en lenke til dine tidligere arbeider i søknaden!

bottom of page