GettyImages-1161365170.jpg

Digital Markedsfører

I denne rollen får du en fantastisk mulighet til å ta ansvar for våre kunders synlighet samt utvikle faglig ekspertise innen innholdsmarkedsføring og digital kommunikasjon. En viktig del av jobben er å være med å utvikle nye ideéer og konsepter for våre kunder.

Du vil også være være webredaktør for hjemmesiden vår: Lage, publisere, drifte og videreutvikle innhold, i samarbeid med våre fagpersoner

Vi ser etter deg som:

  • Har 2-3 års relevant arbeidserfaring fra sosiale medier og/eller digital markedsføring

  • Erfaring med B2B kommunikasjon er en fordel

  • Er resultatorientert, initiativrik, utadvendt, strukturert og selvgående

  • Er kreativ og en forkjemper for nye ideer og tilnærmingsmåter

  • Kommuniserer på en klar, presis og strukturert måte

  • Har svært gode skriveferdigheter og språklig forståelse

  • Erfaringer i bruk av video er en stor fordel

  • Har god teknisk forståelse og evne til å mestre ulike analyse- og publiseringsverktøy

  • Har relevant utdannelse på høyskolenivå innen markedsføring, kommunikasjon, media, journalistikk eller tilsvarende

Dine arbeidsoppgaver vil være:

  • Lage digitale kampanjer og uttak av markedsaktiviteter

  • Ansvarlig for innholdsproduksjon og tilstedeværelse på våre sosiale kanaler

  • Skrive tekster til Google Ads og andre digitale annonseflater

  • Planlegge, gjennomføre og følge opp betalt digital annonsering (sosiale medier, Google Ads og programmatisk)

  • Spissformulere og skrive kommersielle produkttekster og budskap

  • Overvåke og analysere trafikk til innholdet, og på bakgrunn av dette identifisere endrings- og utviklingsbehov

  • Gjennomføre e-postmarkedsføring som nyhetsbrev og kampanjer

  • Bruke data for å få innsikt, rapportere og følge opp KPI-er knyttet til de markedsaktivitetene som gjennomføres

  • Analysere, teste og optimalisere kundereisen på tvers av digitale flater, fra første touchpoint til call to action

  • Samarbeide om å lage nye landingssider, samt optimalisere eksisterende sider og brukeropplevelse

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller tilsvarende relevant høyere utdanning, gjerne innen digital markedsføring. Kan erstattes med lenger, relevant arbeidserfaring

  • Du er opptatt av gode brukeropplevelser på web og har erfaring med å skrive kommersielle produkttekster

  • Tidligere erfaring fra arbeid med CMS og websider

  • Bred kompetanse innenfor foto/video/design

  • God kunnskap om Premiere/After Effects/Photoshop/Illustrator

  • God kunnskap om SEO

  • Kjennskap til analyseverktøy som Google Analytics og Google Search Console

  • Svært god skriftlig formuleringsevne

I HTX vil du:

  • Være med på å forme og styre din egen arbeidsdag

  • Bli en viktig del av et godt arbeidsmiljø

  • Få faglig/personlig utvikling

  • Bli inspirert av dine kolleger i et faglig sterkt miljø

  • Få spennende oppdragsgivere

  • Tilbys gode betingelser

Spørsmål om stillingen rettes til Kommersielt ansvarlig: kjeld@htx.no

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Søknader behandles fortløpende, og søknadsfristen er snarest.

Hvilke prosjekter er du stolt av? Legg gjerne ved en lenke til dine tidligere arbeider i søknaden!