
Digital Markedsfører
I denne rollen får du en fantastisk mulighet til å ta ansvar for våre kunders synlighet samt utvikle faglig ekspertise innen innholdsmarkedsføring og digital kommunikasjon. En viktig del av jobben er å være med å utvikle nye ideéer og konsepter for våre kunder.
Du vil også være være webredaktør for hjemmesiden vår: Lage, publisere, drifte og videreutvikle innhold, i samarbeid med våre fagpersoner
Vi ser etter deg som:
-
Har 2-3 års relevant arbeidserfaring fra sosiale medier og/eller digital markedsføring
-
Erfaring med B2B kommunikasjon er en fordel
-
Er resultatorientert, initiativrik, utadvendt, strukturert og selvgående
-
Er kreativ og en forkjemper for nye ideer og tilnærmingsmåter
-
Kommuniserer på en klar, presis og strukturert måte
-
Har svært gode skriveferdigheter og språklig forståelse
-
Erfaringer i bruk av video er en stor fordel
-
Har god teknisk forståelse og evne til å mestre ulike analyse- og publiseringsverktøy
-
Har relevant utdannelse på høyskolenivå innen markedsføring, kommunikasjon, media, journalistikk eller tilsvarende
Dine arbeidsoppgaver vil være:
-
Lage digitale kampanjer og uttak av markedsaktiviteter
-
Ansvarlig for innholdsproduksjon og tilstedeværelse på våre sosiale kanaler
-
Skrive tekster til Google Ads og andre digitale annonseflater
-
Planlegge, gjennomføre og følge opp betalt digital annonsering (sosiale medier, Google Ads og programmatisk)
-
Spissformulere og skrive kommersielle produkttekster og budskap
-
Overvåke og analysere trafikk til innholdet, og på bakgrunn av dette identifisere endrings- og utviklingsbehov
-
Gjennomføre e-postmarkedsføring som nyhetsbrev og kampanjer
-
Bruke data for å få innsikt, rapportere og følge opp KPI-er knyttet til de markedsaktivitetene som gjennomføres
-
Analysere, teste og optimalisere kundereisen på tvers av digitale flater, fra første touchpoint til call to action
-
Samarbeide om å lage nye landingssider, samt optimalisere eksisterende sider og brukeropplevelse
Kvalifikasjoner:
-
Bachelor eller tilsvarende relevant høyere utdanning, gjerne innen digital markedsføring. Kan erstattes med lenger, relevant arbeidserfaring
-
Du er opptatt av gode brukeropplevelser på web og har erfaring med å skrive kommersielle produkttekster
-
Tidligere erfaring fra arbeid med CMS og websider
-
Bred kompetanse innenfor foto/video/design
-
God kunnskap om Premiere/After Effects/Photoshop/Illustrator
-
God kunnskap om SEO
-
Kjennskap til analyseverktøy som Google Analytics og Google Search Console
-
Svært god skriftlig formuleringsevne
I HTX vil du:
-
Være med på å forme og styre din egen arbeidsdag
-
Bli en viktig del av et godt arbeidsmiljø
-
Få faglig/personlig utvikling
-
Bli inspirert av dine kolleger i et faglig sterkt miljø
-
Få spennende oppdragsgivere
-
Tilbys gode betingelser
Spørsmål om stillingen rettes til Kommersielt ansvarlig: kjeld@htx.no
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Søknader behandles fortløpende, og søknadsfristen er snarest.
Hvilke prosjekter er du stolt av? Legg gjerne ved en lenke til dine tidligere arbeider i søknaden!